Vanzarile in rate – Ziberline Consulting

Vanzarile in rate

februarie 12, 2020 0
vanzarile-in-rate-53.jpg

Vanzarile in rate

In ultima perioada vanzarile in rate sunt tot mai des intalnite. Aproape orice se vinde in rate: de la imobile, utilaje, masini, mobila, aparatura electrocasnica, etc. Exista o particularitate a acestor vanzari in ceea ce priveste TVA-ul si impozitul pe profit.

Conform legislatiei in vigoare data livrarii unui bun este data la care are loc transferul de proprietate, cu tot cu riscurile si avantajele aferente dreptului de proprietate. In cazul leasingului este diferit deoarece bunul ramane in proprietatea firmei de leasing pana in momentul in care acesta este achitat integral.

In cazul in care bunurile sunt vandute in rate se intocmeste un contract in care este evidentiat modul de plata a ratelor si faptul ca dreptul de proprietate este transferat cel mai tarziu in momentul achitarii ultimei rate. Noul proprietar gestioneaza bunul ca si cum acesta ar fi achitat integral, existand restrictii in ceea ce priveste posibilitatea de revanzare pana la achitarea integrala a acestuia.

TVA-ul este datorat administratiei financiare in momentul in care bunul este preluat de catre client iar TVA-ul se va colecta nu numai pentru ratele incasate, ci pentru intreaga valoare a bunului comercializat.

Venitul este de asemenea inregistrat integral in momentul in care bunul este trecut in posesia cumparatorului, astfel ca firma datoreaza impozitul pe profit integral bunului aferent si nu doar ratelor incasate.

Cu alte cuvinte in momentul in care are loc transferul bunurilor in posesia cumparatorului, vanzatorul avand un risc nesemnificativ aferent dreptului de proprietate, operatiunea este considerata ca fiind vanzare propriu-zisa generatoare de venit.

O solutie pentru a nu plati impozitul pe profit numai la momentul in care aveti incasata contravaloarea integrala a bunului este de a vinde bunul doar ca urmare a achitarii de avansuri, aceasta varianta nu este foarte agreata de viitorul proprietar intrucat acesta nu poate sa se bucure de utilizarea acestuia pe parcursul procesului de achizitie. In cazul avansurilor TVA-ul care se colecteaza este doar cel aferent facturilor de avans incasate.

Ziberline Consulting va ofera servicii de consultanta fiscala Cluj, pentru stabilirea corecta si la timp a tuturor taxelor si impozitelor datorate. Ca si manager va puteti orienta atentia spre dezvoltarea companiei pe baza unor date corecte si complete, oferite de angajatii nostri, scopul nostru fiind acela de a va oferi servicii contabilitate externalizate de incredere.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Contact

SEDIU : Str. Cetatii, Nr.331A, Et. 1, Ap 8 Loc. Floresti, Jud: Cluj COD:407280


0743-144.011 | 0364-153.193


office@ziberline.ro

Politica Cookie
Politica de confidentialitate

Site realizat de Global Marketing IT

Partener Business Tot ce iubesc

Certificat de apreciere pentru Calitatea Serviciilor Oferite

Copyright Ziberline @ 2020. All rights reserved.